lørdag 15. mai 2010

Lavendel, Stemor, Blå Himmel og +19C

I dag har det vært en fantastisk dag i Nord. Måtte nesten klype meg i armen da jeg tittet på termometeret i morges: +19C
Må være feil tenkte jeg. Opp med verandadøra for å kjenne. Yesss det stemte. 
Ute på tur i Narvik i dag, tok jeg en liten pause ved monumentet Trinigon. Slik ser det ut med knallblå himmel i bakgrunnen

Har fått plantet både Lavendel, Stemor og Spansk Margeritt. I tillegg har halvparten av krukkene mine blitt hvite ved hjelp av spray lakk.

Akkurat nå er sola på tur ned bak fjellene, men værmeldinga lover samme vær i morgen.
Slik varme så tidlig i mai er uvant for en Nordlenning. Da har vi IKKE tid til å være inne. Så i morgen tidlig er det ut med en gang, så får vi se hva dagen bringer.
Må nok vente til været blir litt kaldere hvis jeg skal få scrappet noe.


"En pessimist ser vanskeligheten i enhver mulighet.
En optimist ser muligheten i enhver vanskelighet."
                                Winston Churchill




Nyt dagen i dag!
Klem fra

3 kommentarer:

-Sanna- sa...

Herlig med lavendel.
Jeg hadde en kjempesvær en i ei diger krukke, som vokste seg stor og fin i 6 år. Men denne vinteren har tatt knekken på den. Det var reint vemodig å kaste den......

Pinklady 68 sa...

Det fine været må jo bare nytes ute! Her sprut regner det idag...så det blir kort laging på meg. Nydelige blomster du har på verandane:-)

Ha en fin 17 mai feiring! Klem Laila.

mettepip sa...

Så herlige bilder du har lagt ut - hver på sin måte! Veldig stilig med det monumentet mot den flotte blå himmelen. Så lekkert det ble med pottene,krakken og stolen. Nesten så jeg kan fornemme lavendelduften helt hit;)
Nydelig solnedgang også.
Ha en fortsatt flott uke!
klem fra
Mette